marjori.reismee.nl

Laatste dagje in Nederland..

... en ziek.

Jaja, een positieve start van een verhaal!

Gisteren met Wouter naar Delft gegaan, om contract te tekenen met Floor, meisje die mijn kamer voor 3 maanden overneemt. Daarna lekker wezen lunchen in Delft. Later naar Dutch Water Dreams gereden om te gaan flowboarden! Hier hadden we eigenlijk moeten reserveren en moesten we 1,5 uur wachten voor we kunnen. Ik was ondertussen nogal misselijk geworden, dus konden we in die tijd mooi even rustig buiten liggen. Hmm, mn Hollandse eten (spek kaas pannekoek) was blijkbaar toch niet zo goed gevallen. Net voor we mochten, moest ik toch nog overgeven. Maar dat luchtte alles op, dus klaar om te flowboarden! Dacht ik.. Tijdens flowboarden stond ik toch niet zo heel stevig op mn benen, en af en toe moest ik frisse neus halen. Wouter was een echt natuurtalent en kon al een beetje bochtjes maken! Hij vond het te gek.

Mijn buik was het nog steeds niet eens met de pannenkoek. Zo kon ik niet naar huis rijden. Mijn moeder is met de buurvrouw moeten komen om ons op te halen. We waren buiten aan het wachten en ben in die tijd denk ik zo'n 8 keer naar de wc gelopen.. de jongen achter counter zal wel denken...
In één avond 4 kilo afvallen.. hmm ik had mijn op één na laatste avond wel wat anders voorgesteld.

Ik lig nu op de bank en voel me nog steeds niet helemaal 100%. Het gaat wel al stuk beter dan gisteren dus ik hoop dat ik morgen kan vliegen! Maar mn spullen zijn ook nog niet helemaal ingepakt en opgeruimd. Dus dat wordt nog last-minute inpakken zo. Maarja, ik ga me er maar niet druk om maken, heeft toch geen zin. Gauw beter worden en dan go! [ morgen om 10:45 vlieg ik]

en hopelijk is het volgende verhaal dan wel echt vanuit Chili!

Nog 2,5 weken...

Hallo lezers!

Met nog minder dan 3 weken te gaan voor dat ik voor 3 maandennaar Chili ga, heb ik maar alvast een reisblog aangemaakt.
13 augustus, ja vrijdag de 13e, vertrek ik vanaf Schiphol naar Santiago voor mijn 3e jaars stage voor mijn studie Bewegingstechnologie. Samen met studiegenoot Ruben gaan we 3 maanden stage lopen bij 2 verschillende instellingen. Een echte stage opdracht hebben we nog niet, dit dienen we zelf te doen, waar we ter plaatse 2 weken de tijd voor hebben. Dus daarover later meer.

De voertaal is natuurlijk Spaans en aangezien ik niet verder kom dan: “dos cervezas por favor” is het wel zo handig om een Spaanse cursus te gaan doen. Daarom ga ik wat eerder naar Chili voor de stage begint zodat ik hopelijk nog een 2-weekse cursus kan volgen.

Verzekeringen zijn geregeld, prikken, visum is niet nodig, tickets zijn gereed.
Alleen nog iets: mijn kamer in Delft! Het zou natuurlijk zonde zijn van zo’n gezellige kamer om 3 maanden leeg te staan en bovendien ongezellig voor mijn huisgenoten. Dus als je nog iemand kent die op zoek is naar een kamer? Laatu horen! De kamer bevindt zich midden in Delft, op 8 minuten lopen van het station. Ideale locatie om je nieuwe studie hier te starten en vanaf hier verder te kijken voor een permanente kamer.

Dat was het even voor nu.
Maar via deze blog hou ik jullie up to date vanuit Chili en zal ik ook foto’s plaatsen. Immers, beelden zeggen vaak meer dan 1000 woorden :)