marjori.reismee.nl

Het leven in Anchorage

Zo, weer even tijd voor een update, sinds ik nu al niet meer kan bedenken wat ik bijvoorbeeld op maandagmiddag heb gedaan. Ik denk gewoon door Anchorage gelopen. In de avond kwam Shahab, jongen uit Californië, die ik zaterdag in de bar had ontmoet, me ophalen voor een stukje sightseeing. We besloten om over de Highway naar het zuiden te rijden. Een mooie weg, langs de kust. Het regende een beetje, maar we hadden nog genoeg zicht om mooie dingen te zien. We stopten op een paar plekken om foto's te maken. De eerste keer liet hij me voor gaan, een rots op in het water. Maar blijkbaar studeer ik niet voor niets bijna af in psychologie en kan ik (tot dusver) mensen goed inschatten en aanvoelen. Niks aan de hand dus. Hij gunde me gewoon een mooi uitzicht. Het waaide behoorlijk! Ik vertelde dat ik kite, wat hij fantastisch vond. Ik was nu zijn rolemodel geworden =p. Dat gezegd te hebben, zag ik zelf een kiter zn spullen optuigen!! Helaas niet het water op zien gaan. Stukje verder rijden werd het water kalmer en waren de witte schuimkoppen verdwenen. Toch zag ik nog iets wits in het water verschijnen.. WAIT!! I think I see whales!! En ja hoor, een aantal Beluga whales in het water. Ik zag een enkele keer een staart uit het water komen, maar voornamelijk zagen we de spierwitte ruggen boven het water uitsteken. Zo, kon ik dat ook weer afvinken van mijn lijstje. Toen het schemer begon te worden, besloten we om terug te rijden. Ik zei dat het een perfecte tijd was om elanden te zien. 'Yes, and bears'. Een moment later zagen we allebei hetzelfde en waren we even stil.. Een bruin wezen wat de weg overstak. 'What is that?' Toen we dichterbij kwamen, was het toch wel te klein om een beer te kunnen zijn, maar konden we ook niet opmaken wat het wel was. Terug in de stad, besloten we nog wat te gaan eten. Hij stelde zijn hotel voor, dat werd toch door de zaak betaald. Hij werkt in de oliemaatschappij, dus genoeg geld. Great! We bestelden lekker makkelijk roomservice, wat ik nog nooit had gedaan, dus werd nogal enthousiast toen ik de kaart zag. 'Go ahead, you can order whatever you like'. Het werd een heus 3-gangen diner met twee Alaskaanse biertjes. Dit keer had ik zelf de sleutel, dus Ewout hoefde niet op te blijven tot zijn zussie veilig thuis zou komen, wat hij volgens mij toch wel had gedaan.

Dinsdagochtend werden Ewout, Jesper en ik opgehaald door Gus, ook een fulltime vader die naar "Skedaddle" gaat. Een groep ouders die twee keer in de week afspreekt om leuke dingen te doen. Leuk om zo een kijkje te hebben in het normale ritme van Ewout, wat hij zoal doet en met wie. Vandaag stond een nieuwe speeltuin op de planning. Zo nieuw, dat hij offiicieel geopend werd met pers en al erbij. Natuurlijk viel Jesper met al zijn cuteness op, en mocht hij, samen met een meisje het lintje doorknippen. Ik dacht dat ik buiten beeld zou vallen, maar nee, ook ik heb het plaatselijk nieuws bereikt (zie facebook voor het filmpje).

Woensdagmiddag heb ik op Jesper gepast. We hebben grote lol samen. Het enige moment dat hij voor langere tijd met hetzelfde bezig is, is wanneer ik voorlees. Dan kruipt hij lekker tegen me aan. Andere momenten zijn we druk bezig met zwaardvechten, met de brandweerauto spelen, torens bouwen, kietelen, springen en brullen. Helaas is het spelen met Jesper me niet helemaal in de koude kleren gaan zitten, en ben ik door mn rug gegaan. Een blessure wat steeds weer terug komt, ook als ik in het buitenland ben. In de middag kon ik de auto lenen en besloot ik om naar een fysiotherapeut te gaan. Ik had er eentje opgezocht, maar was er voorbij gereden. Ik wilde net omdraaien, toen ik het medisch centrum voor me zag. Daar aangekomen werd ik na een eerste check een wachtkamer ingeleid. Ik moest me uitkleden en een japon aandoen en wachten tot de dokter kwam. Vervolgens heeft de dokter alleen even geluisterd naar mn ademhaling en moest ik één keer opstaan, zodat hij me zware pijnstillers kon voorschrijven. Na 5 handtekeningen en 2 uur verder stond ik buiten met medicijnen. Great. Eigenlijk was ik van plan om naar een wildlife center te rijden, een uurtje van Anchorage, maar dat vond ik voor nu te ver. Ik besloot naar Eagle river te rijden, een plaatsje, wat meer in de buurt waar mooie wandelingen zouden zijn. In mijn eentje wandelen vond ik toch een beetje spannend. Er stond één andere auto op de parkeerplaats en het was er muisstil. Bij elk krakend takje keek ik op. In Alaska moet je geluid maken als je wandelt, om de beren voorhand al weg te jagen. Maar het voelt een beetje stom om te gaan roepen als je alleen bent. Zo van: HALLO BEREN, IK KOM ER AAHAAN! Maar goed, of dat, of je leven, de keuze is dan snel gemaakt. Ik werd zo'n nerd dat ik de poep die ik tegenkwam ging bestuderen. Ja, soms verbaas ik mezelf ook dat ik nooit bij de scouting heb gezeten. De wandeling kwam uit bij een rivier, precies zo'n rivier wat ze altijd op Discovery filmen, juist ja, met beren aan de zijlijn. Gelukkig, of ergens ook wel jammer genoeg, geen beren voor mij. 's Avonds de auto en mijzelf veilig thuis gebracht.

Voor vandaag had ik bedacht om een autootje te huren, zodat ik naar Seward kan rijden en daarna door naar Homer. Dit koste wat gepeins met mijn besluiteloosheid, maar uiteindelijk stond mijn besluit vast. Ik had een auto voor $200,- uitgekozen, maar goed, vooruit, ik koop er mn vrijheid mee. Bij de car rental aangekomen bleek dat ik per se nog een verzekering moest afsluiten, wat de prijs verdubbelde. Ook al wilde papa me een beetje sponsoren, vond ik het alsnog een hoop geld. Teleurgesteld ging ik weer naar huis. Uiteindelijk heb ik een trein voor morgenochtend geboekt naar Seward. Ik wilde gelijk ook een whale watching tour boeken, maar die gaan niet morgen! Ze verwachten huizenhoge golven! Natuurlijk, zal je net zien, pas ik mijn plan aan, lukt het weer niet.
Ondertussen heb ik mijn eigen invulling aan Tinder (zoek maar op mam) gegeven =p Ideaal om, zonder dat ík er zelf iets mee bedoel, mensen uit de omgeving te ontmoeten. Noem me profiteur, maar ik vind het slim :) Iedereen is enthousiast om een Nederlandse te ontmoeten en zo heb ik de mogelijkheden staan om te gaan hiken, klimmen en zelfs te gaan surfen in Seward!

Morgenochtend zal ik om 5.30 uur opgehaald worden door de taxi om naar het treinstation te gaan. Je moet een uur van te voren inchecken.. Even wat anders dan in Nederland. De trein zal ook vaart minderen als er mooie dingen te zien zijn, zodat men foto's kan maken. Haha, moet je in Nederland eens doen. In Nederland is volgens mij iedereen in de ban van het Noorderlicht? Eens kijken wat we hier gaan aantreffen! In Seward komen Ewout en April me als het goed is ophalen om vervolgens samen naar Homer te rijden. Misschien blijf ik nog wat langer in Homer. Tot nu toe is iedereen supervriendelijk en denk ik er aan om te kijken of ik een lift kan scoren vanaf Homer terug naar Anchorage. Gelukkig heb ik nog wel iets achter de hand en gaat er op woensdag en op vrijdag nog een bus.. Dus vanaf morgen weer lekker op pad, ik heb er zin in!

Reacties

Reacties

Anneleen

hahahahaha lekker tinderen :P Good busy missy!

Joke

Leuk verhaal weer.
Extra leuk omdat wij daar een jaar geleden met April,Ewout en Jesper ook reden en ik de weg en het water weer voor me zie.
Zonder witte ruggen helaas..
In Nederland proberen ze de treinen alleen maar sneller te laten rijden in een piepklein land.
Heel veel reisplezier weer !
Liefs

Heidi

Wat een spannende belevenissen,wat een rijke ervaringen.Pas goed op jezelf,

Ans

Leuk , zoveel te zien .Wel wat anders dan in Leersum. .!! Geniet er lekker van. Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!