marjori.reismee.nl

We leven nog!

Na een relaxed weekendje in Pichilemu was het vorige week weer zwoegen. Nog steeds was ons frame niet af. Elke keer kwamen we er achter dat de door ons verzonnen zoveelste oplossing niet zou werken.. En wéér moesten we ons aanpassen, iets nieuws bedenken, aan wat voor materiaal zouden we dan wél kunnen komen?! Stad en land af, van hot naar her, erg vermoeiend! En werd ik ook nog evengediscrimineerd. Ik was alvast in een technische winkel, Ruben was de auto aan het parkeren, omdat de winkel bijna dicht zou gaan. Als vrouw zijnde tussen de klusjesmannen werd ik gewoon uitgelachen! Halloo, ik mag dan wel vrouw zijn en een rokje dragen, ik ben nog wel technisch!! Moest ik in het Spaans uitleggen dat ik een metaaldraad nodig had en waarvoor. Ja, als u nou even meeloopt kan ik het u laten zien. 'Spreek je wel Spaans?' Ja, godzamme, mijn compañero wel, dus als u nu even wilt luisteren, hij komt er zo aan. Werd ik alleen maar een beetje uitgelachen! Ruben kwam er inderdaad aan, maar ze gingen dicht, 'ik zei het je toch?' moest zo'n irritant ventje me nog even melden. Arrgghh!! Uiteindelijk hadden we een goede winch gevonden, in gewoon Nederlands heet het een lier. We dachten dat we dat wel even zelf konden lassen donderdag. Zo met die vonkjes, ziet er niet zo ingewikkeld uit.. Nou, wel dus. Na twee uur proberen, gaven we het maar op, zo schoot het niet op. Nu moesten we tot maandag wachten voor de winch vast gelast kon worden, dan zou de handyman er weer zijn. Vrijdag op zoek gegaan naar iets wat kan functioneren als tilband. We hadden eerst steeds het plan om een zwemvest hiervoor te gebruiken. Dit was toch te duur, dus zouden we een soort bodywarmer gebruiken, met extra straps. Gewoon van die 'sjorbanden', makkelijk te vinden zou je denken.. Nou niet dus! Ook hiervoor stad en land voor afgezocht. Uiteindelijk wel banden kunnen vinden, niet echt de breedte die we wilden, maar ja, kon niet anders.
Na al die stress was het tijd voor relaxen. Vrijdagavond eerst naar de Nederlandse borrel, hier even met de voorzitter gepraat. Ze gaan kijken wat ze voor ons kunnen doen, maar hij zei dat we ons geen zorgen hoefden te maken, er is geld. Dus eindelijk eens goed nieuws!!
Na de borrel naar de verjaardag van Noora gegaan. Hier verwachten we een wilde party, geen handjevol mensen die suf op een stoeltje zaten.. Was nog wel gezellig en uiteindelijk om 2 uur naar huis gegaan, het huis van Anneleen dan. Ik bleef hier slapen om de volgende ochtend naar DE Artisania markt te gaan. Voor de Artisania was een hardloop iets bezig, we kregen gratis water, gratis sapje en een gratigsinaasappel (Hollands hè?) De Artisania viel eigenlijk een beetje tegen. Ja, dan kun je wel verslaafd zijn, we zijn nog wel kritisch.
's Middags naar 'mijn' huis gegaan, om lekker te chillen bij het zwembad, het was warm!! Noora kwam ook gezellig. Anneleen bleef eten en 's avonds ben ik met haar terug de stad in gegaan. We gingen bij een leuke bar ( drankkast tot het plafond [van 5 meter], allemaal kroonluchters, zwart-wit betegelde vloer, oude posters) vlakbij haar huis wat drinken. Mark, een 29-jarige jongen die de dag ervoor ook bij de NL borrel was, kwam ook. We hadden het over raften en ik wilde niet verwend zeggen: 'toen ik in Nieuw-Zeeland was...' Dus vertelde ik over raften met een waterval van 7 meter. Waarop Mark zei: hee, ben je ook in Nieuw-Zeeland geweest?! Hij was óók in Botswana geweest en hij had in Delft gewoond, best grappig! We waren te lui om ergens anders heen te gaan, dus bleven we tot half 3 daar, tot we weg moesten. Ik kon mooi met Ruben mee terug naar huis rijden. Geen nachtelijke wandelingen in mijn eentje meer..
Gisteren naar DE voetbalwedstrijd van Chili geweest: Universidad de Chile VS. Colo-Colo! Zegmaar Ajax-Feyenoord maar dan nog een tantje heftiger. We kregen allerlei enge verhalen te horen en dat mensen zich afvroegen waarom we in godsnaam daar heen gingen?!! Ze maken je dood en eten je op!! Werd ons verteld. Oh.. Na de wedstrijd word er gereld en de ME spuit met traangas de straten leeg. En ook nog: gemiddeld gaan er 5 mensen dood bij zo'n wedstrijd. Hè, gezellig! Ik kon het me niet voorstellen en bleef er maar nuchter onder, zoals ik wel vaker zeg: 'We zien wel!'
We gingen met z'n vieren, Anneleen, Ruben, Martine en ik. We gingen extra vroeg, in de hoop dat we niet gepakt zouden worden door de 'Flayte', foute lui uit de ghetto. We waren wel echte diehards, want het kwam met bakken uit de lucht vallen! De ene dag, 33 graden, de andere dag 13 graden, stromende regen!! We waren al doorweekt voor de wedstrijd begon. Eerst zaten we ons nog druk te maken dat de geen kleding aan deden van één van de teams. Later kochten we toch nog een leuke vlag van U. de Chili. We liepen achter de supporters van U. de Chili aan naar het stadion. De eerste ME bussen stonden al klaar. We werden gecontroleerd door de ME en konden verder. Hele straten waren afgezet. Rond het stadion werd we niet aangevallen door flayte ofzo en vroegen ze ook geen geld. Was eigenlijk niet zoveel aan de hand. Eerst hadden we goede zitplekken maar besloten om toch maar te gaan staan, zo voelde je minder erg dat je doorweekt was, tot je onderbroek!! Fijn, en ik zat al aan de antibiotica..
We dachten dat we wel naast goede kerels stonden, maar zodra er iets aan de hand was, begonnen ze lelijk te schreeuwen tegen de Colo Colo supporters, die heel rustig bleven, gelukkig. We zaten op de grens van Colo Colo supporters en U. de Chili. Maar gelukkig niet echt bij de flayte, wel bij de ME. We kenden niet echt de Chileense yellen, dus deden we het op onze eigen manier. Anneleen en ik kwamen alleen niet echter verder dan: 'het is stil aan de overkant' en 'daar moet een piemel in'.. Wel deden we vrolijk mee met 'concha tu madre!', zoek zelf maar op... ;)
Het was wel erg leuk om zo'n wedstrijd mee te maken, maar de regen maakte het er bepaald niet leuker op.. Was wel erg jammer! Bij de stand van 2-1 voor U. de Chili (woehhoee!!) verlieten we het stadion, 10 min voor einde wedstrijd. Er werd omgeroepen dat ons vak als langste moest wachten na de wedstrijd, daar hadden we geen zin in, dus gingen we maar eerder weg. Ook families gingen weg, hm tijd om te gaan. Buiten het stadion renden iedereen weg! Shit, moeten we nu rennen? Mijn voeten waren helemaal verkleumd en rennen ging nou niet bepaald makkelijk. Ik vroeg aan twee mannen of het nodig was om te rennen. 'Sii!' Waarom dan? Vanwege de rellen.. Hè, maar de wedstrijd is nog niet eens afgelopen! Buiten hoorden we heel hard gejoel, shit zouden we een goal gemist hebben? Ja hoor, in blessuretijd had Colo Colo het nog gelijk gemaakt! Ook hadden we 3 rode kaarten gemist. Stiekem vond ik het wel jammer dat we nu niks van die rellen hebben gezien. Al dagen werden we gewaarschuwd en nu hadden we niks spannends gezien.
Nou ja, in ieder geval leven we nog en zijn we niet op gegeten!
Ook weer goed nieuws met stage: het frame is af en het werkt!!! Nu alleen nog de 'tilband', maar dat wordt geregeld als het goed is :)
Gaat allemaal goed komen dus! Ook met mijn gezondheid, ben vorige week toch maar eens naar de dokter geweest. €125,- lichter, maar dan heb je ook wat.. antibiotica en een fluor geel hoestdrankje.
Wel beter, want over een weekje zit ik in het vliegtuig!

Reacties

Reacties

Ànneleen

http://www.youtube.com/watch?v=mvrA52u4uFE zoet...!! hahaha :) (in argentinië noemen ze dit chamuyera...)

Marjori

Oh kind, straks ga ik ook huilen als ik híer afscheid moet nemen... :(

Ànneleen

You should!! :P Ik zou nu natuurlijk dit liedje kunnen posten http://www.youtube.com/watch?v=IhbQ0SZcHIE maar dan zou het helemaal cheesy zijn! En ik kom je toch niet uitzwaaien, dus die tranen bewaar je gewoon voor de blijdschap als je aankomt :) en wat zijn nou eigenlijk 102 nachtjes?!

Joke

Ik ben toch blij dat jullie voor het eind weggingen, kun je het in ieder geval nog navertellen!
De stageopdracht komt helemaal goed, knap werk!
Het leuke van reizen is nieuwe vrienden maken, alleen dat je dan ook weer afscheid moet nemen..
Gelukkig komen jullie elkaar vast in Nederland wel weer tegen en 102 dagen zijn zo om..
Al ben ik blij dat jij over 7 daagjes weer op Schiphol staat!!
En ik ben niet de enige ;)!
dikke kus

testerstjes

Wat een spannend voetbal wedstrijd, maak je ook weer mee en je bent er levend uit gekomen. Nu bijna opweg naar je vliegtuig Gr

manon

hai,
geniet lekker van je laatste weekje daar.
verstandig dat je eerder weg ben gegaan . daar wil je niet tussen zitten.
het is in nederland koud en nat dus trek je warme kleren aan op de terugreis.
mijn ouders vliegen over 3 dagen ook weer terug naar nederland. een vlucht van 23 uur. moet er niet aan denken.
jij heel goede vlucht volgende week.
groetjes manon xxx

joke

je teller staat op 94%!! nog 6 daagjes:)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!