marjori.reismee.nl

Zon, Zee, Zand... en snot


Ondertussen is het alwéér bijna weekend, maar hier mijn verhaal over afelopen weekend!
Afgelopen weekend weer in Pichilemu geweest, surfmekka van Chili!
Ik ging vrijdag kaartjes kopen voor Noora en mij voor de volgende dag, Anneleen zou zondag komen. Wat een gekkenhuis hier! Uiteindelijk wel gelukt, voor de volgende ochtend om 11 uur.

Zaterdag vroeg opgestaan, kon ik nog even skypen met Wouter, spullen gepakt, wetsuit weer mee en naar de bus gelopen, met backpack en al! Was bang dat de bus misschien wel niet zou komen, dus ook nog eens 2 haltes verder gelopen.. Uiteindelijk goed op tijd bij de bus aangekomen, Noora was er al.
3 uur later kwamen we aan in Pichilemu. We zouden weer bij het hostel van die Nederlander verblijven.
Anneleen en ik hadden nog een berichtje gestuurd naar Petra, een Nederlandse die mee had gedaan met 'Grenzeloos verliefd', een tv-programma van Net5. Een programma waarin ze Nederlanders, (vooral meisjes..) volgen die hun liefde in het verre buitenland hebben gevonden. We hadden helaas geen berichtje terug gehad, naja, we zien wel.
Maar, komen we het hostel in gelopen... 'Hee Nederlands!' zei ik, was Petra daar aan het werk! Ik vertelde dat ik haar programma had gezien en dat ik nog een berichtje had gestuurd. 'Oh was jij dat?!' Haar verloofde ontmoette ik ook gelijk, erg grappig allemaal! Finse Noora begreep niet helemaal wat er nou allemaal gebeurde =p.
We sliepen in de 'boot', een heel oud gebouw, wat vroeger een theehuis was voor de rijke Chilenen. Petra liet het ons zien. Het waaide keihard! Het klonk binnen nog harder dan buiten en het was net of er helemaal geen dak op zat! Het plafond was van canvas, hmm zit hier boven nog wel iets van een dak?? Maar wel een hele gave plek om te overnachten! Op het uiterste puntje van het strand, dus omheen helemaal uitzicht op zee!
Daarna wezen lunchen en wat door het dorpje gedwaald. Lekker chillen op het strand, want ondanks de wind was het warm. Ik zag kiters keihard knallen op zee.. *zucht, ik wil ook!!! Daarna heel subtiel een praatje gemaakt met een kiter 'ik zou ook zo graag willen!' Maar hij vertelde me dat je het wel echt goed moet kunnen om hier te gaan kiten. Al die rotsen, gevaarlijke wind en stroming.. Oh. Zelf was hij 5e van de wereld met waveriden! (zeitie) Dus, ik zal het hem wel niet na doen.. We werden uitgenodigd om met hem (een Schot, genaamd Jewen) te gaan eten, hij zou koken. Prima! Wij hadden ondertussen al worstjes en bier gekocht, konden we wel meenemen. Nick, jongen uit Californië at ook gezellig mee. Noora en ik had nog een poster gezien met 'fiesta de la cerveza', bierfeest? Waar? Maar we waren te lui om te gaan en ik had eigenlijk vooral heel erg zin om mijn bed in te kruipen met op de achtergrond (nouja, achtergrond, eerder voorgrond!) de zee.
De volgende ochtend vertrok Anneleen al vroeg met de bus en kwam om 11 uur aan in Pichilemu. De hostel eigenaar had geen tijd om haar op te pikken, dus ik pikte haar wel even op, met een geweldig(?) fietsje. Zij ook gelijk de heuze celeb =p Petra ontmoeten :)
We gingen bedenken wat nou te doen met het kiten. Ik had al beetje rond gevraagd, maar voor kiten moest je toch op een andere plek zijn. We hadden niet echt 2 volle dagen, dus dat schoot niet echt op en ach, het is toch mooi weer en we hebben geen zin om moeilijk te doen, dan maar bikini aan en lekker chillen op het strand, ook heel vervelend! ;) Door de wind werden we wel een beetje zandpoppetjes.. Jewen had gevraagd of we foto's wilde maken van hem en een vriend van het kiten. Nou, doen we toch nog íets wat met kiten te maken heeft!
Eind van de middag ging Noora weer terug naar Santiago en Anneleen en ik gingen het stadje in. 's Avonds gingen we bij vrienden van Jewenbarbecueën (ja, via via kom je hier overal), maar dat zou nog wel even duren, dus gingen we alvast wat eten. Later deden wij boodschappen voor de barbecue en gingen we even chillen in de 'boot'. Toen bedachten we dat de anderen (Nick en Jewen) helemaal niet de 'boot' in konden en keken we of ze toevallig buiten stonden te wachten. Oeps, al een half uur zeiden ze. Tegenover woonden die vrienden waar we gingen barbecueën, dus lekker makkelijk. (Volgens mij wordt het verhaal er niet duidelijker op..) Dit was een echt surfhuis, surfboadjes in de kamer, overal wetsuits te drogen. De hoofdbewoner was een Amerikaan van 42, we geloofden niet dat hij 42 was! met een hele aanstekelijke lach, stoere praatjes en met nauwelijks een woordje Spaans, erg grappig! Aardig wat landen kon ik van mijn lijstje schrappen toen ik hoorde waar het allemaal wel niet veilig was! Ach, mannen met stoere praatjes..? Het was een gezellige avond, maar weer was ons bed, die we gezellig tegen elkaar hadden geschoven :) met zeegeluid verleidelijker.
De volgende ochtend hadden we besloten dat het genoeg was geweest met die luiheid, tijd voor keiharde ACTIE!! Dus... we huurden bodyboardjes. Ja, heel stoer.. We voelden ons echt een stelletje nerds tussen die surfers, maar boeiend, we hadden lol! We moesten eerst wel even inkomen: KOUD! KOUD! KOUHOUDD!!! Waarom wilden we dit ook alweer? Het was wel goed voor onze luchtwegen, we hebben de zee flink vol gerocheld =p
Even een tussenpauze in de zon. Zullen we maar weer? Nee, nog éven wachten.. Daarna toch echt weer het water terug in en het was toch ook wel erg leuk!
Later lekker gelunched, nog even gechilled bij het hostel. Nog even gekletst met Petra en Andrès en natuurlijk nog even met ze op de foto! Het was wel grappig, door ons kwamen er allerlei dingen bekend over hen bij de hosteleigenaar. Hij wist niet eens dat ze meegedaan hadden met 'Grenzeloos verliefd'! Ook zeiden we dat Andrès misschien wel kiteles kon geven vanuit het hostel, leek ons ideaal. Waarop de eigenaar zei, ja, maar dan moet je wel heel goed kunnen kiten. Ja, dat kan hij! Kan hij kiten? [Hm, misschien had je erbij moeten zijn...] En natuurlijk hadden we ook nog hun stroopwafels geproefd!
Na een relaxed en toch ook een beetje actief weekend en met voldaan gevoel de bus in, terug naar Santiago ( met die #%$# smog!) Daaag Pichilemu!! Tot (n)ooit!

Reacties

Reacties

Anneleen

hahahaaa!! Ik denk... dat als je er niet bij was, dat je er niks van snapt :) haha! EN trouwens, grenzeloos verliefd is toch gewoon van NL tv (www.uitzendinggemist.nl). Ik vind het goed beschreven en zal overwegen om het te copy-pasten voor mij blog. Kun jij er ook nog om lachen :P hasta mañana!! (die ñ doe je trouwens door shift+toets naast de 1/! te doen (~) en dan gelijk de n --> ñ = leuk wistjedatje!) X

Joke

Volgens mij is het wel te volgen hoor!Nu de foto's nog;)
Het gaat nu ineens heel snel hè en de stageopdracht werkt nog niet helemaal mee..Maar een beetje druk doet wonderen, dus gaat vast lukken!
Hier wordt ook volop gekited op dit moment, het is warm voor de tijd van het jaar en er staat reuze veel wind. Dus zodra je weer hier bent kun je je kitespulletjes weer mee naar Delft nemen en weer van de Nederlandse "witte" stranden genieten.
De verre stranden lopen niet weg hoor!
Zo ik ga weer verder met orde scheppen hier, was de laatste tijd meer in A'foort dan thuis. Ewout heeft een mooi huisje gekregen, het is licht en je hoort de wind om het huis waaien! Je ziet binnenkort Sint op alle daken lopen..
liefs!n`n`n`n`n`n`n`n``Nn`n`n`n`n`n`n``NN`N`nn`n`n`n`n`n`n`nn`n`N`Nnnnnnnn`n`n`n`n`NÑ`NNn`Ik doe iets niet goed!
slechts1x gelukt;(
doegg

Anneleen

haha let op:
houd shift ingedrukt
dan die toets naast de 1/! (dus met `en ~)
en dan gelijk de n (dus niet eerst een spatie oid, je ziet nog niets als je op de `/~ gedrukt hebt maar als je dan op de n drukt komt ie!)

ñÑ ñÑ :)

joke

ÑÑ~..jaaa!
groetjes!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!