marjori.reismee.nl

Buenos Aires, the follow-up :)


Alweer een week geleden kwam ik aan in Buenos Aires, hoog tijd voor een vervolg!
Vrijdagavond dus gewoon braaf gaan slapen.
Zaterdag was het mooi weer en had ik 'Evita' op het dagprogramma staan. Met de metro (ik had me voorgenomen om niet weer een 4daagse te lopen) naar Plaza Italia, waar vlakbij het museum van Evita is. Door een mooi park gelopen, lekker rustig en eindelijk liep ik weer eens in het groen. Echt heerlijk relaxed. Was ik wel even aan toe, beetje bijkomen van de grote stad. Buenos Aires heeft 'maar' 2,8 miljoen inwoners en is een stuk overzichtelijker dan Santiago en veel meer bomen in het straatbeeld en leuke parkjes. Daarna naar het museum van Evita waar ik studentenkorting kreeg. Ik had voor ik weg ging de film Evita met Madonna gezien, maar daarin deden ze alleen maar negatief over haar. Dus ik wilde even een beter beeld krijgen. Daarna met de bus naar de begraafplaats waar Evita ligt. Het is niet helemaal duidelijk hoe die bussen rijden, staat nergens aangegeven, maar ik dacht, ach ik stap gewoon een bus in en zie wel waar ik uit kom. Kwam nog in de buurt ook. Eerst nog door een park met een artisania (!) markt, ja ik moet mijn verslaving wel bij houden natuurlijk ;) en daarna naar de begraafplaats. Het was gratis, maar je kon er niet onderuit geld te geven voor het goede doel. De man van het goede doel vertelde me dat de vader van Maximá er ook ligt. Op de begraafplaats was het een beetje vreemd. Loop je daar als toerist beetje naar andermans graftombes te kijken. Ontmoette een vriendelijk Amerikaans stel die er hetzelfde over dachten. Aangekomen bij het familiegraf van Evita was het ook een beetje raar. Is het nou gepast om hier een foto van te maken? Nouja, iedereen doet het, dus ook maar gedaan. Nog wat andere graftombes bekeken, de een nog meer uitgedost dan de ander. Probeerde nog het graf te vinden van de vader van Maxima, maar het was zó groot, gewoon een doolhof. Later begreep ik van die man dat hij in deze stad ligt, maar niet op dezelfde begraafplaats. Ondertussen was het tijd om terug naar het hostel te gaan, want Anneleen was geland. Ik werd nog 'geholpen' door twee jongens, die zelf niet de weg wisten. Verdomme, stuur mij dan niet ook de verkeerde kant op en help me niet als ik daar niet eens om vraag! Ik stap hier gewoon de bus in. 'Ja, maar dat kan niet.' 'Jawel, dat kan ik wel. Ciaoo' Weer een random bus in gestapt, in de hoop dat die me dichterbij het hostel bracht. Hm, niet helemaal, maar ach, zo zie je nog eens wat. Onderweg naar het hostel hoorde ik muziek en voor ik het wist was ik in een carnavalstoet beland! Echt heel leuk, allemaal uitgedoste mensen en maar dansen! Zulke dingen zijn niet te plannen. Uiteindelijk net iets voor Anneleen in het hostel gearriveerd. We waren heel blij elkaar te zien en de jongen van het hostel begreep niet helemaal wat hier nou gebeurde. Bij gekletst en later weer de stad in gegaan, stadsdeel San Telmo. Ik had gelezen dat hier een antiekmarkt is en ook allemaal antiekwinkeltjes in de straten daar. Heel leuk straatje en ergens in het midden zagen we een overdekte markt. Één kraampje had allemaal oude leren tassen. Heel erg gaaf! Even neuzen, hmm, misschien toch niks. Toch nog beter gekeken en we vonden allebei een hele gave tas. Het vrouwtje was ook heel leuk. Ik wilde eigenlijk een schouderband op mijn tas en vroeg of dat mogelijk was. Ja hoor! En ze knipte zo een band van een andere tas. 5 minuten later had ik mijn perfecte tas! Na een koffie en heel blij te zijn met onze tassen, 'kijk ze nou!' zijn we terug naar het hostel gegaan. We kookten in het hostel, lekker makkelijk; spinazie croquettes en worstjes, wat er uiteindelijk haast uit zag als boerenkool.. mjammie.. Anneleen heeft een vriend in Buenos Aires zitten, met hem hadden we af gesproken voor die avond. We deden mee met de pub crawl en Marloes ging ook mee, met haar suffe 'date' die door een collega was geregeld. We waren alleen te laat om ons in te schrijven, en hadden dus ook niet betaald, dus deden we eigenlijk gewoon illegaal mee aan de pub crawl. We blijven Hollanders hè? ;)
Omdat we wel met de groep mee liepen kregen we alsnog de shotjes. Later was het mijn beurt om bier te halen. Ik kon alleen kiezen of een hele kleine maat, of een grote. Naast dat andere kleine glaasje zag het er ook weer niet zó groot uit, maar toen ik dat had besteld ging er een literfles in één glas. Oh. Ik kon het niet eens dragen! Kortom, werd een gezellige avond. Later gingen we nog naar een club, wij mochten natuurlijk niet mee met de bus, dus namen we een taxi. Bij de club moesten we betalen omdat we geen pubcrawl bandje hadden. Anneleen: 'Hee,we kunnen toch ook gewoon zo?' En toen stonden we ineens aan het goede kant van het hekje :) Marloes had wel de 40 pesos betaald =s. Ik was eigenlijk best moe en wilde later wel weer naar huis, voor Anneleen geen probleem, dus namen we een taxi naar huis.

Zondag rustig opgestaan en naar La Boca gegaan. Heel toeristische plek waar ze gekleurde huisjes hebben en mensen die je aandringen om bij hun te eten. Wij liepen met korte broek en onze fantastische tassen! En waren zo een hele verschijning voor menig Argentijn. We hadden alleen helemaal geen geld, dus moesten eerst toch echt op zoek naar een bank. Een paar straten uit het toeristisch gebied was het sfeertje gelijk heel anders. Hm, is het hier wel zo verstandig om te lopen? Er was een voetbalwedstrijd en er waren allemaal straten afgezet, maar wij konden er nog wel langs. Uiteindelijk moesten we steeds verder lopen voor een bank, en besloten we maar om heel ergens anders heen te gaan. We waren toch niet zo in de stemming voor dat toeristische gekkenhuis en eigenlijk heb je dat ook wel heel snel gezien. We zijn richting haven gegaan, hier heel relaxt op een terrasje gezeten met een worstje en mensen gekeken. Later via San Telmo terug gelopen. Er was nu ook op de straten zelf een markt, erg leuk en nog een souvenir gekocht voor thuis (Santiago thuis). We hadden met Marloes rond 19 uur afgesproken om samen te eten. Ze kwam helemaal wild het hostel binnen. Wat was er gebeurd, ze was de nacht ervoor opgelicht door de taxichauffeur.. Hij had tegen haar gezegd dat haar briefje van 50 niet goed was. Moest ze met ander geld betalen. 100, nee ook niet goed, weer terug gegeven. Uiteindelijk wel kunnen betalen, maar 10 pesos 'minder'. In de supermarkt zeiden ze tegen haar dat ze vals geld had. Bleek nou, hij had heel snel haar echte pesos voor zijn nepgeld gewisseld, en het neppe geld terug gegeven! Echt genaaid jongen!
Goed, toch maar uit eten gegaan. Anneleen en ik namen samen de mixed grill, was echt geen lekker vlees en we stuurden het terug. Later gelukkig wel wat lekkerder vlees gekregen. Was nog even bang dat ik op een varkensoor zat te kauwen, maar 'gelukkig' waren het de darmen.
Deze avond geen party en gewoon gaan slapen. We moesten een beetje uitgerust voor de volgende dag, want wat stond op de planning?! Hoe kan het ook anders: Shoppen!!

Reacties

Reacties

joke

Oeee, even wat verklaringen geven Marjori!
Wat is nu toch een artisania markt, waar jij zo verslaafd aan bent, en wat is een pub crawl?
Zal wel dom zijn, maar ken het niet!
ga gauw verder met het volgende verhaal
liefs

joke

enne, de vader van Maxima leeft nog volgens mij, dus zal daar wel niet begraven liggen, hoop ik;)

Marjori

haha! 1. Artisania market is een markt waar ze kunst en handgemaakte spullen kopen. Hier verkopen ze dus ook al die sjaals, truien, mutsen! 2. pub crawl is een kroegentocht. 3. dan is het de grootvader van Maximá.
;)

joke

doe mij maar een sjaal!;)

manon

ik heb ook gegoogled maar de vader van maxima is niet dood hoor!
las je verhaal en dacht heb ik wat gemist hahahahaha
en ja de grootvader kan hoor maar hij wilde gewoon meer centjes van je zien.
leuk om je verhalen te lezen.
Mijn ouders zijn gisteren aangekomen in sydney,ze hebben geloof ik 24 uur in het vliegtuig gezeten. jij hoeft toch niet zo lang te vliegen??
nog veel plezier daar.
groetjes manon xxx

Anneleen

hahahahaha 'gelukkig' waren het de darmen... :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!