marjori.reismee.nl

Buenos Aires baby!! [pt. 1]

Joehoeee!!!! I`m in Big Apple Buenos Aires!!

Maar eerst nog wat beleefd in Santiago =) Wat betreft stage, jaja, we doen ook nog nuttige dingen..! ;)
Woensdag konden we met de auto naar stage. Heel handig, want de ´Handyman´, hij heet eigenlijk Erasmo, had goed nieuws!! Hij had materiaal kunnen scoren! We reden naar zijn huis om het op te halen. Hij woont helemaal in het Zuiden, dus mochten we lekker door de ghetto. Hij had ijzeren buizen en wieltjes, precies wat we zochten, ongeveer. We sjouwden de spullen in de auto en voor het eerst zag ik een lasapparaat. 'Lijkt wel een soldeerbout! Lassen is toch met de vonkjes, waar komen die vandaan dan?!' 8) We brachtten alles bij Crescendo en handyman had er zin in, we gingen gelijk aan het werk! Uhm, ok.. Na wat passen en meten op 'Buurman&Buurman' stijl, kregen we 1 zijkant al klaar! En hoppa, door met de volgende! We hadden eigenlijk 2 weken op de planning staan om te bouwen, maar met dit tempo..
Heel relaxt dus!!
Woensdagavond hebben we live gezien hoe alle mijnwerkers vrij kwamen. Ze hebben 21 uur live tv vol kunnen praten over hetzelfde, erg knap! Zelf niet echt iets meegekregen van dikke party, anderen wel. Verder mijn spullen ingepakt voor Buenos Aires en nog even Evita gekeken, nog een beetje voorbereiding voor BA.

Donderdag eerst nog naar stage. Kon ik in mijn eentje mee helpen met de lunch; kotsende mensen, zeurende mensen die niet wilde eten, nice. Daarna kon ik zelf lunchen en moest ik even letten op een jongen die net een aanval had gehad, die er nog half een beetje in zat. 'Gelukkig' ben ik wat gewend met jou, Ewout..
Daarna op weg naar het vliegveld!! Alles verliep soepeltjes en ik was ruim op tijd. Nog even kletsen met Wouter op msn en daarna moest ik toch een keertje door de douane. Ik zat bij het raam, dus had mooi uitzicht op de bergen! Vlucht verliep goed, de landing was nog even 2 keer stuiteren, ieehhhh! Op het vliegveld wat verdwaalde dollars gewisseld en gevraagd om munten voor de bus. Iedereen wilde me in een taxi zetten, nee, ik ga met de bus! Het koste maar 2 pesos, 0,50 cent ofzo? En ik heb ongeveer elke ghetto gezien..! =S pff, elke mogelijke afslag namen we om mensen uit elke achterstandswijk op te pikken. Ik was dan ook de enige tourist en menig Argentijn keek verbaasd als ze mij zagen zitten. Naja, het is goedkoop, en zo zie je nog eens wat.. in het donker... Uiteindelijk duurde mijn busrit van het vliegveld naar de stad langer dan mijn vlucht!! De chauffeur wist gelukkig wel precies waar hij me moest afzetten. Ik moest iets van 5 blokken lopen en ik wilde met de taxi. Ik was echt een uber tourist, dus wilde geen risico lopen. Net als je een taxi nodig hebt, zie je er natuurlijk geen. Dan maar lopen. Uiteindelijk toch bij een taxi ingestapt. Was het nog maar 1 blok verder! =p De chauffeur kon er wel om lachen, ja, lekker makkelijk geld verdienen zo.
In het hostel was het nogal een suffe bende, zat een Duits meisje op de kamer, echt niks leuks aan. Ging maar bij anderen zitten en raakte aan de praat met een meisje, oh, ook Nederlands! Zij slaapt ook in dezelfde kamer, wel leuk =)
Vanochtend met dat Nederlandse meisje, Marloes ontbeten. Daarna in mijn eentje de stad in gegaan. Dat vond ik wel even lekker, zo op mezelf. Heb ongeveer de hele stad doorgelopen! De 4-daagse is er niks bij.. Maar zo heb ik al wel veel gezien! Ik ben begonnen met de grote bezienswaardigheden, zoals `Casa Rosada´, waar Eva Peron de mensen toesprak. Later belande ik een grote winkelstraat. Overal winkels met leren jassen, tassen en schoenen. Aaaahhh!!! ohoh, als ware shoe en tassen addict, hoe gaat mijn spaarrekening dit overleven..?=S
Ik deed mijn best om er niet te erg als tourist uit te zien. Is aardig gelukt, zeker als je kijkt naar de andere touristen; ik loop niet met wandelschoenen, fototoestel op mijn buik, lonely planet in de hand. Een man vroeg zelfs of ik uit Chili kwam! Nee, Holandia. Hij vroeg of ik naar iets op zoek was en vertelde hem dat ik wel een leren tas wil. Oh, ik weet wel waar je heen moet, follow me! Oh, ok. Later dacht ik, hee, is dit wel slim, zomaar met een man mee ergens heen, niet wetend waar naar toe..? Maar we liepen midden in de stad, geen achteraf straatje, dus niks aan de hand. Maar waar hij me naar toe bracht, was niks naar mijn smaak. Vroeg hem naar leren jasjes die men op maat kan maken. Ohja, kom maar mee! Hmm, gaat hij me straks geld vragen hiervoor? Toen stond ik daar in een winkeltje, leren jassen te passen, die ik helemaal niet wilde, waar bij 1 man en 2 vrouwtjes mij hielpen een jas aan te trekken. Blijkbaar zagen ze mij als goede potentiële klant...? Shit, hoe kom ik hier nou weer weg? Ok, ik ga erover nadenken, ciaoooo! Verder gelopen en kwam uit bij de begrafenis waar Evita ligt. Nu had ik geen tijd om dat te bezoeken want ik had met Marloes ergens anders in de stad afgesproken. Palermo Soho, waar allerlei jonge hippe designers zitten. We stapten uit bij de metro. Hm, nou, zo hip ziet het er helemaal niet uit! Wat verder doorgelopen en het werd gelukkig al wel hipper. Later ergens wat gedronken en toen we juist weer terug gingen naar het hostel, kwamen we in de echt goede straten!! Shit! Hier was het echt heel leuk, allemaal leuke aparte winkeltjes en barretjes! Straten met kinderkopjes en vooral laaggebouw, hele vriendelijke uitstraling. Hier ga ik zeker nog een keertje terug, als ik de tijd heb..
Terug met de metro, eindelijk niet lopen voor mij, wat boodschappen gedaan en in het hostel pasta gemaakt. Na al dat lopen kan ik niet meer, dus ga vanavond niet meer uit. Het is nog steeds verder een beetje een duffe bende hier, tijd dat Anneleen komt!!
Nu maar op tijd slapen, mijn benen wat rust geven.

Tot zover part 1! ;)

Reacties

Reacties

Marjori

Haha, zit ik te googlen naar ´Buenos Aires leren jas op maat´, kom ik bij mijn eigen reisblog. grappig.

Ernst-Jan

Hé Mar,
Wat ben je toch ook een lekkere big city shopaholic. Ik heb ook nog even gegoogled voor je in het Engels en ik kom meerdere keren de naam "silvia y mario". Zij maken ook echt zelf leren jassen, maar geen idee of het wat is... http://members.virtualtourist.com/m/p/m/3fe555/
Maar denk dat je je kostbare tijd ook ergens anders voor gaat gebruiken? In ieder geval nog heel veel plezier! Veel liefs

joke

Hai!!
wij net weer terug uit Noorwegen en natuurlijk meteen op jouw blog beland!met een lach en een tss je verhaal weer gelezen! krijg er moeie voeten van... Terwijl ik toch heel wat gewandeld heb in N.
Was nog in een moeras beland, toen ik een elandenspoor volgde en was toch blij een bord te zien staan, waar ik naar toe"waadde" Bleek een herinneringskruis, voor 7 boerenknechten, die daar hadden gevochten in 1700, voor het beste stukje land. Geen van de 7 had het overleefd..
Vannacht met 1250 dronken, kotsende studenten op de boot, eenmaal per jaar is er zo'n reis..Toen wij weer aan het ontbijt gingen lipen zij verdwaasd rond..
Ondertussen weet ik dat je wel geslagd bent in BA, dus ben benieuwd naar je volgende verhaal en of je nog naar de begraafplaats van Eva Perron bent gegaan en nog naar die mooie wijk...
liefs

joke

liepen en geslaagd bedoel ik.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!