marjori.reismee.nl

Always: be prepared for the unexpected...!

En wéér een weekend voorbij!

Vrijdag waren we vrij. Zo konden we 's ochtends een uitvoering zien van Anna's school. Het is een internationale school, vol met verwende kindjes, het 'sweet-16' gehalte is er hoog.. Er was een uitvoering met verschillende Chileense dansen, vanwege 'bicentinario' (onafhankelijkheidsdag, dit jaar is Chili 200 jaar onafhankelijk!) Was wel leuk om te zien!
's Middags brachten Ruben en ik Anna en Maria weg naar het vliegveld, voor een paar dagen Buenos Aires. Daarna ging Ruben naar de kapper en kon ik even shoppen! Ik slaagde gelijk bij de eerste winkel, ja in een schoenenwinkel, hoe kan het ook anders ;)
's Avonds hadden we een huisfeestje van Martine. Hier leerde ik een Fins meisje kennen, Noora, die voor een half jaar in Santiago studeert, vlakbij onze stage overigens. Ook ontmoette ik daar Manuel, een Chileense jongen die 4 jaar in NY had gezeten, dus zijn Engels was vrij goed. Hij nodigde ons uit voor een bbq zondag. Ruben en ik zouden dan toch alleen zijn met eten, dus komt precies goed uit. Ok, we'll go. To be honest, I really want you to come to the bbq. Jaja, ik ga waarschijnlijk wel! Geen idee, met wie, maar dat zien we zondag wel! Om een uurtje of half 3 naar huis.
Zaterdag wat dingen uit proberen te zoeken wat ik nog wil zien en doen in Chili. De tijd gaat nu toch wel érg hard! Ook was ons gewaarschuwd voorzichtig te zijn deze dag, 11 september. Nee, heeft niks te maken met de 9/11 van de US. Nee, dit gaat veel verder terug, de macht overname van Pinochet. En dit kan er gebeuren:http://www.youtube.com/watch?v=t42g852ElHU&feature=channel

's Avonds hoorde ik van Ruben dat we de volgende ochtend al om 10:30 bij een supermarkt moesten zijn voor de bbq!! WTF? We gingen toch bbq-en?! Ik hoopte dat ik overdag nog even lekker kon chillen, but nope..
Zondagochtend: regen :( bah, lekker weer om te gaan bbq-en! Toch maar gegaan, misschien komen we wel met een ander plan. Anneleen, Martine en Noora zouden ook gaan, dus dat is ook wel gezellig. Uiteraard waren wij er eerder dan de Chilenen. Na het trage boodschappen doen (Chili style) stapten we de auto in. Wij gingen met zijn 5-en in de corsa. We hadden niet zo'n zin om in de auto te zitten met een kettingrokende, bierdrinkende achter het stuur!!! (ja écht!) Chileen. Na een uur rijden ofzo kwamen we aan bij onze pic-nic plek. Sommige mensen hebben bij hun huis bordjes 'pic-nic' staan en daar kan je dan bbq-en voor bepaalde prijs. Er zijn dan bbq's en wc's beschikbaar. Maar het regende nog steeds.. Was ik eens even blij met mijn warmte ondergoed, skisokken en muts! Behalve een bbq en wc's waren er ook 2 puppy's!! Te lief! Anneleen en ik waren gelijk verkocht =) Ik hou me voor om geen straathonden te aaien, en zo zien ze er hier allemaal uit, maar ja, puppy's kregen uiteraard een uitzondering =)
Iedereen was steeds meer aan het koukleumen en steeds meer verlangden we naar onze warme bedjes met sex and the city en hot choco..
Maar we gingen eerst nog naar een waterval kijken, maar 10 minuutjes met de auto...
Maar toen moesten we ineens nog eerst langs een hangbrug, vond Manuel leuk, om onze angsten te testen. Uiteindelijk was het geen hangbrug maar een tunnel door de berg. (?) We liepen er door heen, pikkedonker!! Zien we ineens lichten aan het einde van de tunnel.. wtf? wie gaat hier nou met de auto rijden? Nadat nog 3 auto's passeerden ( we moesten helemaal tegen de muur staan, anders pasten het niet) zagen we het licht aan de einde van de tunnel!
[Zou ik dan toch nog naar de hemel gaan?!]
Nou, dat was leuk, nu konden we weer terug door de tunnel lopen. Wat die tunnel daar deed, of wat wij er deden, bleef onduidelijk. Ik dacht eerst nog dat we zo bij de waterval kwamen. Maar nee, die 10 minuutjes, forget it, dat was nog lang rijden, over een onverharde weg. Uiteindelijk stopten we ergens en zagen we de waterval in de verte. Ohja! De regen was ondertussen veranderd in een enorme sneeuwbui!! En ik maar denken dat de lente nu toch echt wel is begonnen... =s Maar ik met skijas, skisokken, warmte ondergoed én muts had weinig te klagen.. In tegendeel tot de anderen met dunne jasjes. Anneleen zei 's ochtends nog dat ze twijfelde of ze haar bikini had zou meenemen. Ja, had je dat nu maar gedaan! Gelukkig had ze wel haar slippers bij zich.. =p ( haha! sorry anne!)
We dachten dat laatste stukje te lopen, maar nee, we gingen met zn 13-en in de jeep! Over een pad waarbij het echt niet in je opkomt om daar met de auto te rijden. Maar hee, in Chili; alles kan! Daar stonden we dan, even later, in een enorme sneeuwbui bij een waterval!!
Na deze dag hebben we onze paklijst voor Chili wat aangepast. Niet alleen je bikini meenemen, maar ook je muts!!
Echt een dag die ik niet verwacht had! Maar gelukkig was ik er aardig op gekleed,
so always: be prepared for the unexpected!

Reacties

Reacties

Anneleen

hahahaha :-) Topverhaal! En you're right: bikini+muts... ik heb trouwens de C1000 reclame nog niet gecheckt, zal het thuis doen (gezien de internet snelheid hier..) Tot vanavond, wie weet wat er dan weer gaat gebeuren :-)

Testertjes

Wat een verhalen en een spannend avontuur. Wil je nog wel terug naar Holland. ? Sneeuw,bikinie,thermo-ondergoed en een warme muts bij een waterval
Je maak het toch maar mee, Gr Fam Testers

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!