marjori.reismee.nl

Wat er kan veranderen in 1 week tijd...



Precies een week zit ik nu in Santiago en wat kunnen er dingen toch veranderen in één week tijd.
Tijdens mijn eerste les Spaans kon ik alleen maar 'Si' en 'Gracias' uitbrengen. Gisteren kon ik in het Spaans vertellen dat ik dit weekend naar de bergen zal gaan om te snowboarden :)
Op maandag ging ik nog met mn dikke winterjas naar school, en donderdag zat ik met korte broek en een topje in de zon! Het is wel erg lastig om te bedenken wat je aan moet. 's Ochtends is het nog koud en ook in school is het koud en is een dikke trui fijn, terwijl het buiten dan 23 graden is!
Donderdag had ik f een dipje, het Spaans lukte me echt even niet. Had ook geen eens zin meer om het te vragen als ik het niet begreep. Leerde ik dingen waar ik totaal nog niet mee bezig was. Na de les ben ik lekker naar huis gegaan en heb ik heerlijk in de tuin in de zon gezeten. Geskyped met het thuisfront die me via de webcam lekker decadent naast het zwembad zagen zitten.
's avonds lekker warm voor de tv met een kop thee en een beetje mijn huiswerk gemaakt.
Gisteren had ik alweer mn laatste les van deze week. Mijn dipje was over en het ging nu vet goed! Nu wilde ik wel weer dingen vragen als ik het niet snapte. Het is echt snel gegaan deze week. Als ik bedenk dat ik maandag niks kon zeggen en dat ik gisteren een presentatie moest houden over iemand uit mijn klasje, over wat ze allemaal leuk vind, waar ze vandaan komt, wat ze doet, etc, heb ik het toch best goed gedaan :)
Mijn lerares vond het heel goed. Maar toen ze vroeg naar mijn 'pololo' (typisch Chileens woord voor boyfriend, je kan het niet terug vinden in een Spaans woordenboek) was mijn concentratie weg en kon ik alleen maar blozend in de klas zitten met een big smile.. Ik kon nog net uitbrengen dat hij van sporten houdt en van bier drinken.... en van mij natuurlijk! sorry lief, dat ik je zo'n oppervlakkig imago heb gegeven ;)
Na de les zouden Ruben en ik eigenlijk langs onze stageplek gaan. Maar we kregen een mailtje dat dit nu maandag wordt, ik ben benieuwd!! Dus zijn we gaan lunchen met zn 5en, één Nederlands meisje en 2 Engelse. Het was erg lekker en ik had mn eerste Chileense biertje! Lekker! Het was erg warm en ik had zin in een biertje, kreeg gelijk een halve liter dus daarna had ik wel rode wangetjes..
Daarna naar huis waar we pannenkoeken gingen eten! Ruben en Michiel gingen meedoen aan het 'nk klaverjassen in Chili', werd georganiseerd door de Nederlandse vereniging hier. Ik ging ook mee, want daarna waren Ruben en ik van plan om de stad in te gaan met Anneleen (NL meisje). En zo kon ik het slaapfeestje van Anna ontvluchten :)
In totaal deden er maar 4 mensen mee, net genoeg omüberhauptte kunnen klaverjassen =p
Ik was nogal moe en werd steeds meer verkouden. Anneleen smste dat ze thuis voor de tv zat en niet echt zin meer hadden. Ruben en ik vonden het ook wel mooi geweest en we waren om 01.00 thuis.
Vannacht met een ui naast mijn bed geslapen, de 'nana' moest er maar om lachen.
Straks gaan we naar een fruitmarkt en morgen naar de sneeuw!! Ik ben erg benieuwd! De sneeuwconditie zal wel niet heel geweldig zijn, het was er gisteren zelfs 12 graden! Maar ik heb mijn snowboard niet alleen maar hier naar toe gesleept om hem op mijn kamer te kunnen zetten..
Straks kan ik lekker zeggen dat ik in Chili heb gesnowboard, yes!

Reacties

Reacties

joke

dan hebben ze zeker gewonnen?kampioen klaverjassen in Chili!
Fijn dat je weer over je dipje heen bent.
Er is ook wel heel veel gebeurd de laatste 2 weken, lijkt voor mij wel een maand!
Gelukkig heb je een fijn gezin om op terug te kunnen vallen, dat scheelt een jas!
Daarom zijn afritsbroeken nu zo handig!
Geniet van het fruit en morgen van de sneeuw, wie weet is dat dan de enige keer dat je je snowboard kunt gebruiken en heb je iig niet voor niets je golftas mee!
heel veel liefs,
mam

jacques

hoi lieverd,
heel leuk en fijn je berichten te lezen. Het is toch wel stil nu je ook in het weekend er niet bent en we niet kunnen rikken, kletsen en dingen doen, samen met jou en Wouter.
Het is wat stil en ik hoop dat het met Ewout weer snel beter gaat zodat hij ook zijn verhalen aan ons kwijt kan. Ik vond het fijn dat jij zo vroeg aan mij sms-de op mijn verjaardag, jammer dat ik dit wat laat zag.
Gisteren ben ik naar Sail Amsterdam geweest als gast op het Utrechtse Statenjacht, wat een drukte in die stad !!. Jammer dat Mamma niet mee kon, maar dat doen we nog wel eens over.
En vandaag ......???? je raad het niet ik ben op de fiets naar het bloemencorso geweest in Leersum en mocht op de vip-tribune plaats nemen naast de burgemeeester, ..... hebben ze weer wat te kletsen, want ze zoeken een nieuwe wethouder, maar wees gerust dit doe ik hier niet meer.
Vanmiddag nog even met mamma gezwonnen, gras gemaaid en hopen dat Ernst-Jan nog even wat laat horen, en Ewout heeft ook Lukas nog niet gezien na zijn terugkomst. Heb je al een lekker Chileens recept voor ons?? en wat voor soort bier was het??
Als Ewout weer op de been is kunnen we met Wouter wel eens gaan rikken. Spelen ze in Chili net zo vals als hier???
Lieve meid, geniet, doe voorzichtig, dikke kus.
PAP

joke

Vanavond een echt zomers avondje, we zitten nog lekker op het vlondertje.Ewout sliep de hele dag, maar had gelukkig geen pijn meer. Morgen komen Ernst-Jan, Femke en Lukas en nemen de webcam mee. Kun je ons ook weer zien;) liefs!!

Korin

Een ui naast je bed? Die snap ik niet.. Waarom? om de vampieren weg te houden? .. ;)

Wel super dat je zo veel hebt geleerd meis! Echt knap.

En natuurlijk weet jij op elke plek een bergje te vinden waar je kunt snowboarden, haha. Veel plezier!!!

xx

jacques

hoi stoere bink. Zonder blauwe plekken uit de Chileense sneeuw?? Jij in de sneeuw, wij in het zwembad nog vandaag. Vandaag weer eens met Ewout gebiljard, gezellig maar wel drie keer verloren !!
Ging vandaag stuk beter met hem en hebben heel gezellig met Ernst_Jan, Femke en Lukas koffie gedronken bij het vuurtje. Lukas moest wel weer even wennen aan hem, maar al snel begon hij weer te lachen. Ernst Jan heeft dat `cameraatje` meegenomen zodat je ons ook straks kunt zien. Lukas heeft Sanny voorzichtig geaaid, maar de stal schoonmaken laten we voor jou over. Ben benieuwd hoe het snowboarden ging en hopelijk enkele foto´s
Ewout ziet het wel zitten om met Wouter te rikken (allebei een beetje vals spelen). Hopelijk is het met Ewout vanaf dinsdag weer beter en horen we de rest van al die verhalen.
Ik probeer elke dag wat naar je te mailen zodat je een beetje op de hoogte blijft. ( oh ja, hebben ze daar ook mooie sigare`)
liefs!!
Pap

Ada en Piet

Hoi Marjori

Wij proberen met z'n allen alles te lezen wat je mee maakt en dat is nog al wat hebben wij zo de indruk. Komt er nog wel iets van je stage terecht of is dit eerst in slingeren? en cultuur snuiven?

Het ga je goed

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!