marjori.reismee.nl

Aangekomen in Santiago!


Hola!
(tot nu toe het enige Spaanse woordje wat ik zonder twijfel kan uitbrengen=p)
Ik ben aangekomen in Santiago! :)
Aangezien ik de één na laatste dag nog niet zo fit was, was ik pas 's avonds helemaal klaar met inpakken. Nog een paar potjes 'gerikt' met mn ouders en Wouter en toen gaan slapen. Aj, laatste nachtje...
's Ochtends om half 8 op naar Schiphol, geen files dus om half 9 waren we er.
Boarding-pass uitgeprint en nu mn bagage afleveren. Ok, welke vrouw ziet er het aardigst uit?! We gaan voor blond. Eerst mn koffer, geen probleem. Toen mn 'Golfbag'.. 'En wat is dit?' 'Mijn golfbag' met stalen gezicht, probeerde ik tenminste. 'En zitten er nog wat andere dingen in dan golfspullen' 'nah mn jas'. Ze was een junior, die nog even de regels aan het collega ging vragen. 'Je mag toch alleen golfclubs en 1 paar schoenen in je golftas hebben?' Shit, trap er nou gewoon in! of doe alsof je neus bloed dacht ik. 'En je hebt er geen schoenen in zitten? Hij is zo zwaar namelijk.' 'Nee, ja mn golfclubs hè'. Was echt bang dat ze hem ging openen. Geen schoenen er in zitten.. uhm nee, alleen maar 4 paar en mn snowboard schoenen, snowboard en wetsuit..
Maar nee, het werd goedgekeurd! Zag er natuurlijk ook echt uit als een golfer met mn joggingbroek en Nikés ;)
Nog koffie gedronken, ik water, toch nog misselijk, maar dat was ook wel van de spanning.
Daarna afscheid. Gelukkig stond er niet zo'n hele lange rij, dus was het niet van nou daag! en ow, vervolgens sta ik een half uur 2 meter verderop te wachten. Laatste knuffels en kussen en toen door het poortje. Het was gelukkig minder drama dan ik me had voorgesteld, wie hielden ons flink.
De vlucht naar Lima ging goed, ik zat aan het gangpad, naast 2 brave kinderen. En ik had mn eigen schermpje, dus lekker filmpjes kijken.
In Lima aangekomen hoefde ik niet door de douane, want het was alleen maar een overstap natuurlijk. Ik ging een gang rechts in, waar mn handbagage werd gecontroleerd. 1 vrouwtje en 1 man stonden hier, heel verlaten. Een trap omhoog en ik zat al bij de gates. Maar ik had helemaal geen boarding-pass.. hmm, moet ik die niet hebben? Naja, ik had 5,5 uur, zat tijd om iets te regelen. Bij mn eerste vlucht niet geslapen, in Lima was het 5 uur 's middags maar voor mij 12 uur 's nachts. Met mn hoofd op mn laptop en een arm om mn andere handbagage een beetje mn ogen dicht gedaan. Later aan iemand van mijn vliegtuigmaatschappij een boarding-pass geregeld. Na 5 uur tijd gedood te hebben kon ik gaan boarden. Ik had dit keer een reispil genomen, zodat ik goed kon slapen. Heb haast niks van de vlucht meegekregen. 3 wakker geworden. Was m haast aan het spacen, werd 1 x wakker gemaakt voor eten, zag ik helemaal dubbel, kon het allemaal niet zo helder meer zien. Snel maar weer slapen..
In Santiago ging het allemaal vlot, ook bij de douane. Snel mn koffers gevonden, mn enorme golfbag lag ook gewoon op de band. In de hal stond Ruben al klaar. Spullen in de corsa geperst en hup naar huis. De weg lag nogal open gebroken, en konden niet zo goed de weg terug vinden. Ik zat knikkebollend in de auto dus aan mijn hulp had Ruben ook niet zoveel. Na de nodige verkeerde afslagen zaten we weer op de goede weg!
Thuis wees Ruben mijn kamer en badkamer die ik kon gebruiken. Snel tanden poetsen en naar bed. Om half 5 (Chileense tijd) gaan slapen. Het was nu 28 uur geleden dat ik in NL mn bed uitkwam.. als ik dat goed bereken..
Heb vannacht als een blok geslapen en heerlijk uitgeslapen. Om 13 uur waren Maria en Michiel (de ouders) thuis van boodschappen en gingen we met mn allen eten. Calvé Pindakaas, vruchtenhagel en gestampte muisjes stonden ook op tafel :)
Anna, het zusje heeft me het huis laten zien. Het is hier erg mooi en Anna en ik delen 1 badkamer. Het is nu alleen buiten haast warmer dan binnen.
Mijn koffers zijn al uitgepakt en mn boeken staan al op mn bureautje :) Dus ben al goed bezig met settelen:)
Morgen nog een vrije dag en maandag op naar school!
adiós!!

Reacties

Reacties

Joke

Heerlijk je verhaal te lezen, het eerste stuk natuurlijk nog live meegemaakt:Spannend was het wel die laatste anderhalve dag. Zo ziek was je..Zou je wel kunnen reizen? Maar je bleef kalm, zoals we van je gewend zijn. en je gaf duidelijke instructies over het afscheid nemen, geen dramatisch afscheid alsjeblieft en dat werd het gelukkig ook niet.
Maar ik stond versteld van je vastberadenheid over je golftas, want wat bleef dat meidje doorvragen en om steun bij haar collega vragen. Gelukkig is de reis goed gegaan en de bagage goed aangekomen.Hier is het nu bijna 11 uur 's avonds en bij jou 6 uur vroeger, dus je kunt nog van alles ondernemen, zomaar een halve dag kado! Woensdagmorgen om half 8 staan we weer op Schiphol, dit keer om Ewout af te halen.
heel veel liefs van ons.xxx

Marink

Hee lieverd, fijn te horen dat je goed bent aangekomen! Nu lekker uitrusten en settelen en dan naar school, spannend! Ik wens je veel plzier! Kusjee

Ewout

Nou Mar,
Ik ben hier met m'n laatste daagjes bezig en jij gaat zomaar ver weg?!
Hopelijk pak je je spaans goed op en spreek je het binnenkort vloeiend. Ga maar lekker golfen en Siesta's en Fiesta's houden (tussen het leren door natuurlijk)
dikke kus.

Esther

Ha Mar!
Klinkt goed, hoe snel je al gesetteld bent! Wel vervelend dat je je nou niet zo goed voelde voor de reis en ook nog niet helemaal tijdens. Maargoed, heelhuids aangekomen en..met je golftas, nice! Geniet nog maar eventjes vandaag van je vrije dagje..want daarna wordt het flink bikkelen om spaans te leren..maar komt goed;) Ben benieuwd naar je volgende berichtje, en genietze!

veel liefs van Esther en Kai

ans-adrie--tetertjes

hallo marjori,alweer zo`n avonturier, jullie hebben vast apart bloed gehad. Geniet van alles,neemt er goed van en tussendoor je studie erbij en dan heb je een nieuwe harde scjijf nodig, je hoofdje kan dat wel hebben,je hebt toch een Dames hoofd,! Ik volg je levenswijze en morgen gaan we een toost nemen op je pa zijn verjaardag Groetjes ,het ga je goed en ik volg je

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!